PoltavaLife

 

 

Безпека водія

Шини і безпека

Безпека


Будь-які повороти, гальмування та прискорення автомобіль здійснює за допомогою шин. Шини є найважливішим елементом активної безпеки автомобіля – весь контроль руху відбувається через чотири контактні ділянки розміром з вашу долоню. 

Роль шин у безпеці автомобіля стає особливо важливою у складних умовах або в умовах, що часто змінюються - на засніженій чи зледенілій дорозі, на мокрій дорозі чи в несподіваній ситуації.
Для правильної роботи шин критичними є стан протектора та тиск у шинах. Знос особливо сильно впливає на властивості зчеплення з мокрою дорогою, що підвищує ризик аварії. Шини з низьким тиском дуже ускладнюють керування автомобілем в екстремальній ситуації, автомобіль починає уводити вбік. Низький тиск навіть може стати причиною проколу шини. 

Складні умови зимового клімату ставлять підвищені вимоги до шин. Вони мають надійно тримати дорогу навіть у найгіршу погоду. Значення тертя з дорожньою поверхнею взимку може дуже сильно змінюватися: від 0,1 на мокрій кризі до майже 1 на сухому асфальті. Крім того, правильне співвідношення між поперечним і поздовжнім зчепленням допомагає шині швидко і вчасно реагувати навіть під час сніжної бурі чи на шузі.

Що говорить Закон?

 

ДАІ


розділ 31 Правил дорожнього руху

 

 31.4. Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам:

31.4.5. Колеса і шини: 

а) шини легкових автомобілів та вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 т мають залишкову висоту малюнка протектора менше 1,6 мм, вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т - 1,0 мм, автобусів - 2,0 мм, мотоциклів і мопедів - 0,8 мм. 
   Для причепів установлюються норми залишкової висоти малюнка протектора шин, аналогічні нормам для шин автомобілів-тягачів; 
   б) шини мають місцеві пошкодження (порізи, розриви тощо), що оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини; 
   в) шини за розміром або допустимим навантаженням не відповідають моделі транспортного засобу; 
   г) на одну вісь транспортного засобу встановлено діагональні шини разом з радіальними, ошиповані і неошиповані, морозостійкі і неморозостійкі, шини різних розмірів чи конструкцій, а також шини різних моделей з різними малюнками протектора для легкових автомобілів, різними типами малюнків протектора - для вантажних автомобілів; 
   ґ) на передню вісь транспортного засобу встановлено радіальні шини, а на іншу (інші) - діагональні; 
   д) на передній осі автобуса, який виконує міжміські перевезення, встановлено шини з відновленим протектором, а на інших осях - шини, відновлені за другим класом ремонту; 
   е) на передній осі легкових автомобілів і автобусів (крім автобусів, які виконують міжміські перевезення) встановлено шини, відновлені за другим класом ремонту; 
   є) відсутній болт (гайка) кріплення або є тріщини диска і ободів коліс.

За порушення вищевказаних норм і стандартів передбачено відповідальність згідно ст.121 КУпАП, а саме:

Частина 1:
Керування водіями транспортними засобами, що мають несправності гальмової системи, рульового управління, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) чи з іншими технічними несправностями, з якими до відповідно встановлених правил експлуатація їх забороняється, або переобладнаними з порушеннями відповідних правил, норм і стандартів,-
Тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
(від 340 до 425 гривень, штраф наклалає інспектор ДАІ) ;

Частина 2:
Керування водіями транспортними засобами, які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів (таксі, автобуси, мікроавтобуси і т.п.), що мають несправності, передбачені частиною першою цієї статті, або технічний стан і обладнання яких не відповідає вимогам стандартів, Правил дорожнього руху і технічної експлуатації,-
Тягне за собою накладення штрафу від сорока до п’ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
(від 680 до 850 гривень, штраф наклалає інспектор ДАІ) ;

Частина 3:
Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частиною першою або другою цієї статті,-
Тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців або адміністративний арешт на строк від п’яти до десяти діб.
(стягнення накладає районний суд);

За всі вказані порушення передбачені частинами першою, другою та третьою статті 121 Кодексу України Про адміністративні правопорушення інспектор ДАІ затримує і доставляє транспортний засіб на майданчик тимчасового зберігання транспорту до усунення порушення.

Используются технологии uCoz